O inspiracjach dla marketingu
czwartek, 02 lipca 2009
Pewniak do Złotego Lwa

Nie ma co ukrywać, w Polsce ciągle powstaje bardzo dużo złych reklam. Taka jest prawda. Jednak pomimo silnej konkurencji, niektóre koszmarki wyraźnie wybijają się na tle innych. Hitem, a raczej kitem ostatnie miesiąca był spot telewizyjny Sante, lidera na rynku żywności „korzystnej dla zdrowia” (jak sami o sobie mówią na swojej stronie internetowej). Sante po francusku znaczy zdrowie. Ten spot na pewno zdrowy nie jest. Jest straszny, tragiczny, koszmarny. Może wywoływać wymioty, bóle brzuszne a u małych dzieci, niczym Pokemony może wywoływać ataki epilepsji. Jest w nim wszystko co złe, plaża na Pradze udająca tropiki, gówniana pioseneczka, przesłodzona do granic możliwości rodzinka zajadająca płatki śniadaniowe na plaży, tragiczne zdjęcia, koszmarna jakość. ZŁO w czystej postaci! Nigdy więcej… Gdyby na Cannes Lions była kategoria "Żart roku" statuetka byłaby pewna.

 



PS. Szczerze słowa uznania dla twórcy tekstu pioseneczki że udało mu się do tej rymowanki wrzucić „otręby granulowane”. Szacunek.

16:47, brief.live , Reklama
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 12 sierpnia 2008
Mao, olimpiada i ból zębów

Mimo redakcyjnego bojkotu wydarzenia, Mao nie ma szans uciec przed wieściami z olimpiady. W końcu nie siedzi cały dzień w jednym miejscu!
Jego mniejsze i większe tułaczki po świecie, skutkują nieopatrznym i przypadkowym zasłyszeniem

różnych wyników (zwłaszcza zawodników z Polski) oraz wydarzeń z Państwa Środka.

Ostatnio też coraz częściej na jego twarzy widnieje dość nietypowy uśmiech, który on sam tłumaczy bólem zębów.

A propos, jakiś czas temu Mao czytał opasłe czasopismo z którego pamięta tylko … prostą reklamę. I to reklamę nici dentystycznych!

 

Dwie strony z minimalistyczną grafiką plus zakładka- nić dentystyczna miradent dental floss przypomniały Mao, że ambient nie musi być duży, a o uśmiech trzeba dbać, kiedy jest jeszcze piękny;)

14:17, brief.live , Reklama
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 23 czerwca 2008
Goryl znowu wygrywa

W Cannes znowu wygrał Goryl Cadbury. Wcześniej zgarnął Grand Prix w Meribel. Dla przypomnienia

 

 
a tutaj kilka zbliżonych produkcji
 
 
 
tu z jakąś przykładową wiewiórą, albo innym gryzoniem. W zasadzie to nie mam pojęcia, co to za zwierze, ale wydaje się być gryzoniem, albo włąsnie wiwiórką dużą
 
 
przeróbek jest jeszcze dużo, dużo więcej
15:03, brief.live , Reklama
Link Komentarze (6) »
środa, 07 maja 2008
Wielcy wielko
Dzisiaj trochę o wielkich markach, na których wszyscy się wychowaliśmy... Pamiętam jak miałem jakieś osiem lat i ojciec przywiózł z Niemiec kilka puszek Coca Coli i 7up. Tak mnie to ucieszyło, że najpierw rzucałem puszką CC a później ją otworzyłem i sufit zrobił się nagle brązowy. Nie dziwcie się zatem, że kiedy 10 lat później, wszedłem do sklepu i jakiś inny ośmiolatek poprosił o JUP! (7up), popatrzyłem na niego jak na małego ignoranta. Wczoraj znowu udało mi się popatrzeć na te marki okiem dziecka. Najpierw trafiłem na Sprite i pragnienie. później na Fantę i jej nową ekipę (swoją drogą świetna strona...)

Heh... śmieszne.. przecież niby chodzi tylko o coś do picia... A tutaj Sprite gasi pragnienie, z Fantą imprezujesz, a na koniec pijesz CC i w ogóle jest zajebiście :) A propos Fanty to mam wrażenie, że dopiero ta ostatnia kampania rzeczywiście mówi o tym, czym Fanta ma rzeczywiście być. Serwis (niestety tylko UK) przygotowała Psyop ale koncept się spodobał bo ich spot lata po całym świecie. Podobnie Sprite. Dopiero od momentu historii z pragnieniem maraka jakoś odżyała. Swoją drogą zastanawia mnie zupełne nic, które dzieje się z Mirindą i 7up czy też JUPem :) To tyle o napojach, bo w bloku następne pojawiło się Nike. Tutaj w wersji full.

... no i wymiękłem. Zaraz po tym widziałem spot adidasa i mimo usilnych starań nie pokażę go tutaj, bo zupełnie nie pamiętam o co w nim chodziło... Adidas ruszył ostatnio z nową kampanią, o której pisaliśmy na Brief.pl, ale dla mnie to pachnie trochę odgrzanym pomysłem Nike z 2006 roku Joga Bonito i serii paradokumentów, które Nike zrealizował w różnych częściach świata, pokazując marzenia dzieciaków o karierze piłkarza. Niestety nie mogłem ich już znaleźć. Wracając do nowej kampanii Nike, to mam wrażenie, że znów trafili w coś bardzo wrażliwego, dla tych co mają słabość do krągłości piłki... czyli do tych wszystkich emocji, sytuacji co widać w spocie
11:06, brief.live , Reklama
Link Dodaj komentarz »
środa, 02 kwietnia 2008
Marketing bez Ściemy - KREACJA
W zeszłym roku pisałem o animacjach i o tym, że u nas takich wizualizacji mało. Niestety od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Na pewno pod względem produkcji coraz mniej odstajemy, a jeśli chodzi o talenty to nie wierzę, że w ogóle. Problem leży pewnie gdzieś indziej i dlatego na łamach Brief i brief.pl postanowiliśmy powalczyć o jakość polskiej kreacji. Już w kwietniowym numerze tematem głównym jest właśnie kreacja, a kolejne odsłony tego projektu pojawiać się będą w naszych serwisach. Żeby nie tylko marudzić i narzekać, trzeba zająć się szukaniem inspiracji. Oto kilka z nich, które wyszły spod skrzydeł studio aka. Serce się ściska, jak się widzi z jaką lekkością i gracją opowiadane są te historie. dla The Big Win - gry losowe

dla BMW

dla Guinnessa

więcej animacji znajdziecie tutaj. Polecam też serię 10 filmów o sporcie przygotowanych przez aka studio przy współpracy MTV i QOOB, nagrodzonych na festiwalu ANIMANIMA 07. Do wspólnej walki o lepszą kreację zachęcam blogerów. Przesyłajcie swoje refleksje, propozycje działań, albo przykłady tego co jest fajne a przeoczone.
12:46, brief.live , Reklama
Link Komentarze (1) »
czwartek, 27 marca 2008
Puste jest nudne
Najnowsza reklama Citroena C5 bulwersuje i oburza, bo jak wieść niesie odwołuje się do stereotypów nazistowskich.

A w naszej konstytucji w art. 13 wyraźnie jest napisane że:
"Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych, których program lub działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową, stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub wpływu na politykę państwa albo przewiduje utajnienie struktur lub członkostwa.
No i mamy gotowy szum... Nie wierzę w to, że twórcy nie zdawali sobie sprawy, że reklama wywoła kontrowersje. Ostatnio każdy większa kampania samochodu poprzedzana jest takim mocniejszym uderzeniem... a później następuje kampania właściwa. Tylko, że to się robi nudne kiedy jest puste. A co do samej reklamy, to na moje oko mało tam jest o samym samochodzie. Oprócz tego, że jest bardziej niemiecki niż Brama Branderburska to niewiele się wydaje. Nowa C5 wydaje się być podobna do Forda Mondeo i innych niemieckich samochodów jak Audi, BMW czy Mercedes. Przez wiele lat tym co wyróżniało tą markę była jej inność z zasady, która moim zdaniem z powodzeniem jest realizowana w C4. Ale Citroenowi w ciągu ostatnich 2 dekad najwyraźniej nie idzie z robieniem większych samochodów. Są jakieś nijakie, niby do czegoś podobne, niby nie. I tak jest chyba z kolejną generacją C5. więcej materiałów z realizacji tego spotu znajdziecie tutaj
17:22, brief.live , Reklama
Link Komentarze (6) »
poniedziałek, 17 marca 2008
Awarness test
Nowa kampania Transport for London, zwracająca uwagę na rowerzystów.

Oblałem :(
12:04, brief.live , Reklama
Link Komentarze (4) »
piątek, 14 marca 2008
Czy to jest plagiat?
Najpierw Sportlife.

a później Puma w Warszawie, za co w kategorii 'innowacja w outdoorze' główną nagrodę na Mediatrendach zgarnął Mediacom.

No właśnie... Co możemy uważać za plagiat a co nie? Nad tym zastanawia się dzisiaj  Fasolka. Czy to co znajdziecie tutaj, to są wszystko plagiaty?
14:10, brief.live , Reklama
Link Komentarze (3) »
poniedziałek, 10 marca 2008
Wszystko lata
Zaczęło się od piłeczek Sony, później były samochody w reklamie Forda Mondeo, skarpetki BZ WBK i pewnie coś jeszcze, czego nie pamiętam... Teraz mamy balony z wodą Schweppes.

Człowiek chyba coraz bardziej chce się oderwać od chodnikowej codzienności ;) A tu poniedziałek :(
00:04, brief.live , Reklama
Link Komentarze (2) »
środa, 05 marca 2008
Panowie... rynek nas obraża
Pisałem tutaj niedawno o tym, że rynek nas nie chce. Ale chyba przedwcześnie, bo postanowił wyciągnąć po nas w końcu łapę, która przybrała taką oto formę

Łapa ma kształt obleśny, ma długie pokręcone, niedomyte pazury a w jej ruchach łatwo dostrzec trudną do ukrycia manierę chowania jej w majtki. Tu nawet nie chodzi o to, że do KRRiT wpłynęło na tę reklamę już 16 skarg, że jest seksistowska i jakaś tam jeszcze... Ta reklama po prostu nas obraża.
23:52, brief.live , Reklama
Link Komentarze (9) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 13
Brief