O inspiracjach dla marketingu
piątek, 21 sierpnia 2009
Związki piłkarskie (niektóre) też potrafią robić reklamy

Z założenia staram się nigdy nie mówić że „u nas jest źle a na zachodzie to mają raj”. Staram się tak nie robić ponieważ twierdzenie to nie ma nic wspólnego z prawdą i najczęściej wypowiadają je ludzie którzy ów „zachód” znają jedynie z telewizji. Jeśli jednak chodzi o reklamy to faktycznie u nas jest z nimi dość słabo. W Wielkiej Brytanii (znowu…) świetne reklamy robi nawet Football Association (FA) czyli tamtejszy Związek Piłki Nożnej. Wyprodukowany na ich zlecenie spot nawiązuje do świetnej reklamy Nike „Take it to the next level” wyreżyserowanej przez Guya Ritchiego. Poniżej obydwie reklamy, pierwsza oryginalna Nike, druga FA.

 

 

 

Wyobrażacie sobie że coś takiego mógłby stworzyć PZPN z Grzegorzem Lato na czele? Jak patrzę na tę reklamę to zbytnio w to nie wierzę.

 

00:08, brief.live , Video
Link Dodaj komentarz »
piątek, 10 października 2008
Wcale nie MAO - smutny

Mao czasami jest trochę MAO- smutny. A czasami bardziej.

Dzisiaj doszedł do wniosku, że czasami warto podzielić się inną reklamą. Niekoniecznie najnowszą, niekoniecznie polską, smuntą. I zostającą w pamięci na długo.

 

 

Tajlandzki Publicis skorzystał z szekspirowskiego motywu i zamiast rozprawiać - jak to w Polsce na przykład bywa- o niezawodności naszych kasetonów i sufitów, pokazał- jakie to ważne. Wśród wielu komentarzy internautów na różnych serwisach z filmikiem, Mao najbardziej podobał się ten:

" Every time you buy cheap tiles, God kills a gecko :("

13:26, brief.live , Video
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 25 lutego 2008
Dżizus w bieli
Chciałbym dziś zacząć od czegoś niezwykłego, niesamowitego, po prostu od mocnego uderzenia na początek tygodnia. No to na rozgrzewkę Isis Gee, bo wrażenie robi spore.

Piosenka traktuje o tym, że generalnie dobrze jest żyć. Artystka przekaz stara się wzmocnić orgazmującym poziomem głosu oraz falującą ręką. A to wszystko w błękicie z pianistą w tle. A ona cała w bieli. Ech... Moc! Niestety u mnie ta postać wywołuje uczucie niepokoju i niewytłumaczalny strach szczególnie w końcowej fazie tego utworu muzycznego, w którym wyraźnie widać, że piosenkarka stara się coś przekazać. I mam wtedy wrażenie, że wszyscy rozumieją tylko ja nie wiem o co chodzi. Niemniej jednak ta oto artystka, pochodząca z USA będzie reprezentować nasz słowiański kraj w konkursie europejskiej piosenki biesiadnej. Miałem to szczęście, że eliminacje do konkursu oglądałem w TVP1 i muszę przyznać, że G-ZA!! czy jak jej tam zrobiła najlepszy szoł. No cóż, życzymy powodzenia... Michał zwrócił natomiast uwagę, że Easy Dzizus budzi naturalne skojarzenia z Lordi

A Pani Pocieszce Iza Dzins przypomina inną zwycięzcę/czynię Dane International, która podobnie jak Lordi wygrała kiedyś Eurowizję. Mamy szanse! ŁOŁ :)
13:49, brief.live , Video
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 10 kwietnia 2007
W krzywym zwierciadle
Proponuje coś lekkiego na początek tego tygodnia... Tak zrobił to kiedyś Nike

a tak później jackass

15:16, brief.live , Video
Link Komentarze (1) »
środa, 17 maja 2006
Taksówkarz i jego 5 minut w BBC - video
Londyński taksówkarz z Konga stał się przez chwilę ekspertem IT. Guy Goma stał przy jednej z dwóch recepcji czekając na rozmowę w sprawie pracy tymczasem specjalista IT Guy Kewney czekał na innej recepcji. Przez pomyłkę, Goma został szybko wciągnięty na górę i nim się spostrzegł siedział w studiu BBC24 i odpowiadał na pytania dotyczące sporu pomiędzy firmą Apple a wydawcą muzyki Beatlesów Apple Corps. To pokazuje że dzięki ogólnym pytaniom każdy z nas może być ekspertem w dowolnej dziedzinie.

Ważny jest także kolejny materiał który pokazuje że nawet tak poważna telewizja jak BBC ma poczucie humoru.

i jeszcze remix

15:30, brief.live , Video
Link Komentarze (6) »
Brief